با توجه به سند چشم انداز و افق  1404 توسعه فولاد کشور؛ پیش بینی تولید 55 میلیون تن فولاد خام در کشور و نیاز به 88 میلیون تن گندله به‌عنوان مواد اولیه اصلی وجود دارد . شرکت متین فولاد سپاهان با بهره‌گیری از دانش روز و تجارب چندین ساله خود در عرصه تامین قطعات استخراج و تغلیظ  و فرآوری سنگ آهن (تولید انواع لاینر؛ فک سنگ‌شگن، منتل، چکش، ناخن و…) فعالیت می‌نماید. در زمینه واحدهای گندله‌سازی و آگلوراسیون نیز شرکت متین فولاد سپاهان تامین کننده تجهیزات اصلی خطوط دو طرح گریت –روتاری کیلن (آلیس چالمرز) یا تراولینگ گریت (لورگی) می‌باشد.

در این عرصه شرکت متین فولاد به دستاوردهای ارزشمندی رسیده است که منجر به دانش بنیان شدن این شرکت در تولید قطعات بستر گندله‌سازی شده است که بهره‌مندی از این دانش تا 30 درصد عمر مفید قطعات را افزایش داده است.

در واحدهای فولادسازی نیز با استفاده از تجارب 3 دهه فعالیت در تولید انواع پاتیل سرباره فولادسازی و یا حمل فلزات گداخته  نظیر مات و مس سرب مذاب و همچنین پاتیل‌های حمل و ریخته‌گری انواع فرو آلیاژها  و ظروف ضایعات وجود دارد. در بخش ریخته‌گری نیز تجهیزات ریخته‌گری تک باره‌ای شامل کوکیل و ملحقات مربوطه نیز از محصولات این شرکت می‌باشد. در بخش نورد هم تامین قطعات قفسه نورد، چوک، غلتک‌های انتقال شمش، میزهای هادی و ساید وال و همچنین کفشک‌های نورد لوله‌های دقیق توسط این شرکت تامین می‌گردد.

معرفی تجهیزات شرکت متین فولاد سپاهان در حوزه صنایع فولاد و ذوب فلزات

تجهیزات گندله‌سازی و احیاء مستقیم

گریت روتاری کیلن (آلیس چالمرز): گریت پلیت،اتصال زنجیر، ساید وال
قفل کن زنجیر، چرخ های انتقال زنجیر
تراولینگ گریت (لورگی): سنتر پارت،
اند کستینگ، ساید وال، گریت‌بار
احیاء مستقیم میدرکس: کلوخه شکن

تجهیزات ذوب و ریخته‌گری 

پاتیل سرباره
ظرف ضایعات و فروآلیاژ
اجزاء دامی بار
انواع رولیک
قالب مادر

تجهیزات خطوط نورد

چوک قفسه نورد
استند قفسه نورد
بالشتک نورد
انواع یاتاقان
رینگ های میانی
میزهای هادی
کفشک‌های لوله سازی
دیسک‌های انتقال بستر خنک کننده