تحقیق و توسعه (طراحی و تکنولوژی)

 

شرکت دانش بنیان متین فولاد سپاهان با تکیه بر دستاوردهای فنی سازمانی، تجربه چند ده ساله مدیران و دانش روز دنیا فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود را شامل موارد ذیل طرح ریزی و اجرای می‌نماید

  • طراحی و تکنولوژی محصول جدید
  • تحقیقات بازار
  • بهبود مستمر محصولات
  • بهبود مستمر فرایند ها و فعالیت ها

در مرحله اولیه پدیدآوری محصولات طراحی و تکنولوژی صورت می‌پذیرد این طراحی شامل: تعیین الزامات فنی و قراردادی، طرح ریزی طراحی و توسعه، تکنولوژی مدل‌سازی، تکنولوژی قالب‌گیری و ریخته‌گری، طراحی نمودارهای عملیات حرارتی و سایر نیازمندی‌های تعریف شده قراردادی می‌گردد این طراحی‌ها مجددا توسط افراد با تجربه سازمان بررسی شده و طراحی و تکنولوژی تصدیق می‌گردد تا از دستیابی به خروجی‌های طراحی و توسعه و الزامات ورودی‌ها اطمینان حاصل آید.

فرایند طراحی و تکنولوژی قطعات ابتدا با ترسیم نقشه سه‌بعدی قطعات آغاز می‌گردد و کلیه طراح‌‌ها در فضای سه‌بعدی صورت می‌پذیرد تا وجود خطا در نقشه‌ها به حداقل ممکن تقلیل یابد. شایان ذکر است که مراحل طراحی و تکنولوژی ریخته‌گری شامل موارد ذیل در شرکت متین فولاد سپاهان به‌صورت مکانیزه توسط نرم افزارهای تخصصی انجام می‌پذیرد.

  • طراحی مدل‌سازی و ماهیچه‌سازی
  • طراحی سیستم راهگاهی و وزنه‌گذاری
  • طراحی تغذیه‌گذاری قطعات و محاسبه حجم تغذیه‌ها
  • طراحی مبردگذاری
  • طراحی عملیات حرارتی

پس از طی مراحل اجرایی پدیدآوری محصول و تولید نمونه‌های قطعات؛ صحه‌گذاری اولیه محصولات انجام می‌شود تا از صحت نیازمندی‌های طرح‌ریزی شده تکنولوژی اطمینان حاصل گردد. در این مرحله مجوز تولید انبوه محصول صادر خواهد شد. همچنین پس از تحویل قطعات به مشتریان و استفاده عملی قطعات در شرایط بهره‌برداری و طی دوره تضمین آنها صحه‌گذاری نهایی قطعات صورت می‌پذیرد و نتایج بدست امده به‌عنوان دانش سازمانی ثبت و نگهداری می‌شوند. شایان ذکر است که در برخی از محصولات از فرایند شبیه‌سازی کامپیوتری نحوه پر شدن قالب و انجماد برای صحه‌گذاری اولیه قطعات استفاده می‌گردد تا با تولید مجازی شرایط تولید در شرایط بهینه ممکن قرار گیرد. این شبیه‌سازی‌ها توسط نرم افزار تحصصی ProCast صورت می‌پذیرد.

به منظور بررسی شرایط تولید و همچنین تحلیل رواداری‌ها در شرایط تولید محصولات در صورت نیاز شبیه‌سازی فرایند قالب‌سازی و قالب‌گیری قطعات شامل نصب ماهیچه‌ها و رواداری‌های مونتاژ قالب نیز صورت می‌گیرد. این فعالیت‌ها توسط نم افزارهای تخصصی Solid Works , Catia صورت می‌گیرد.

مسئولیت فعالیت‌های فوق الذکر با واحد فنی – مهندسی می‌باشد.

محاسبات طراحی

ترسیم سه‌بعدی قطعات و محاسبه مدول ریخته‌گری

محاسبات سیستم راهگاهی و تغذیه‌گذاری مکانیزه

mohasebat1

محاسبات مبردگزاری و تکنولوژی قالب‌گیری و مونتاژ

شبیه‌سازی کامپیوتری فرایند پرشدن قالب و انجماد

تولید مجازی و شبیه‌سازی کامپیوتری فرایندها