صنایع نفت، گاز، پتروشیمی

طبق برآوردها تا سال  ۲۰۱۱ ذخایر قطعی نفت ایران در حدود ۱۳۷ میلیارد بشکه بود، که حدود ۱۰٪ از مجموع ذخایر جهان را به خود اختصاص داده‌است، همچنین ایران دارای ۱٬۰۴۵ تریلیون فوت مکعب ذخایر گاز طبیعی می‌باشد، که حدود ۱۶٪ از ذخایر گاز زیرزمینی جهان است.  تولیدات نفت و گاز ایران شامل گاز مایع، نفت کوره، گازوئیل، نفت سفید و بنزین  می‌شود که ایران را پنجمین کشور ثروتمند دنیا در برخورداری از منابع طبیعی نموده است.با توجه به قدمت صنایع نفتی در ایران ساخت تجهیزات مصرفی در فرایند استخراج ، پالایش و انتقال مواد نفتی از الویتهای کشور می باشد.

قطعات و اتصالات تحت فشار نفت و گاز و پترو شیمی شامل انواع والوها، فلانج‌ها و بدنده ماشین‌الات و تجهیزات صنعت نفت از این موارد هستند. تنها سالانه حدود 4600 تن انواع شیرالات مختلف مورد نیاز صنایع نفتی ایران می‌باشد.

 شرکت متین فولاد سپاهان تامین کننده انواع شیر الات و اتصالات صنایع نفت و گاز و پتروشمی منطبق با استاندارد API 20A  می‎‌باشد که اغلب به شرکت‌های تولید کننده شیرالات و اتصالات بصورت خام ریختگی و یا قطعات نیمه ساخته جهت آهنگری تحویل می‌شوند. از جمله محصولات شرکت میتن فولاد در حوزه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع شیر آلات( گلاو والو- گیت والو- کنترل والو- چک والو)
  • انواع فلانچ- اتصالات -کلوژر
  • قطعات سر چاهی
  • پوسته پمپ
  • بدنه ژنراتور